MY HAIR DAY

Heej på er nu är det en ny Sandra som skriver, en sandra med hår. Äntligen kan jag slappna av och andas med normal hastighet. Så hela min gårdag ägnade jag åt hårfix, hade ju tur som fan att det fanns en ledig tid igår eftersom min tid i lördags blev abokad. Och ännu mer tur hade jag att jag fick ledigt från jobbet hehe. Jaaja besöket gick inte helt utan motgångar..... när jag kom dit fick jag veta att frisören var sen. Så jag fick sitta på min rumpa i över en timma innan det blev min tur.. ÄNTLIGEN tänkte jag då för det tar ju endå ganska lång tid att både ta bort och sätta i hår och sen har jag ju dessutom en två timmars resa hemåt så jag ville ju bli klar som snabbt som möjligt. Iallafall, när vi tagit bort allt hår och hon ska hämta mitt nya hår säger hon meningen som lika gärna hade kunnat vara "ditt hiv-test visar positivt", för det var så jag kände. Hon sa: Håret i din färg är tyvärr slut =/ Och jag sa såhär: vad faan säger du??? Nej men nästan. Jag sa nog ungefär såhär: ok. Och såg tårögd ut
 
Så alltså först blev min tid avbokad så jag blev tvungen att ta ledigt från jobbet för att ta nästa lediga tid. När jag kommer dit måste jag vänta i mer än en timma innan det blir min tur och sen får jag veta att håret i min färg är slut. Då tänkte jag att det där var fan droppen och funderade på att raka av skallen... men det fanns ju inte så mycket att göra utan vi fick ta en annan färg som egentligen inte en jävel skulle märka skillnad men eftersom jag är perfektionist och ändå betalar flera hundra tusen för det här jävla håret så vill man ju ändå ha rätt färg, förstår ni min frustration?? Jaja tillslut så hittade hon ändå två paket av korrekt färg så vi fick blanda lite och fick dessutom med mig ett silverschampoo som förhoppningsvis kan fixa dom små justeringarna jag behöver. Så slutresultat blev bra iallafall! men lite jobbigt för psyket har denna hår-resa varit. Har illafall lite bilder att bjuda på:

 
En kul grej är att mitt egna hår har blivit både längre och tjockare , jippiiii :D Ni kanske undrar hur fan man kan ha tunnare och kortare än detta men jag hade faktiskt det. Vad tycker ni om slutresultatet då?? Beautiful I think och jag är nöjd och känner livslust igen. Tyvärr hade jag inte lika mycket livslust när jag skulle sova igår för fan vad ont jag hade i hårbotten haha. Kund inte ligga skönt på nåt sätt utan funderade på att sova på pannan men det är obekvämt. Jaja ska man vara fin får man lida pin, det är det ordpråket som är mest sant av alla tror jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback