UMEÅ-TRIPPEN

heej guys <3 Nu är vi hemma från Umeå och jag hoppas ni haft en lika bra helg som jag!! Tyvärr har den gått jävligt fort men tiden går ju snabbt när man har roligt. Iallafall så började vi vår resa på lördagmorgon med fanny som chaufför, hon klarade uppdragen galant. När vi kom fram parkerade vi bilen och började shoppingturen på en gång. Blev inte så himla mycket shopping men är nöjd över mina köp endå. Speciellt smink-shoppingen. Av en ren slump såg vi ett ställe som sålde massa smink och märken som inte går att hitta i våran stad tex. nyx, sleek, the balm OSV OSV. Och sen var det dessutom 15% på allt så gick wild and crazy. När jag trodde jag hade handlat klart lurade dom på mig att köpa lite till för att få en gåva, då gjorde jag såklart det. Gåvan var en parfym som skulle luka vaniljglass men luktar sprit, eller närmare besämt Baylis likör. Kanske inte jätteroligt att dofta så, speciellt inte när man är bakis, då kan det bli jobbigt. 

Efter affärerna stängde så checkade vi in på hotellet och det var fab med fin utsikt och nice inredning. Så vi chilla lite på hotellet och pudra näsan och så innan vi gick på allstar och åt middag. Det var god mat men det var några jobbiga och skrikiga killar från norrland som ville ragga på oss där som gjorde att middagen inte fick 5 av 5. Sen gick vi på bio och såg "the other woman" och den var jääätterolig och bra, älskar alla filmer med cameron diaz!! Så den borde ni se! Sen gick vi hem och la oss

Söndagen vaknade jag typ klockan sex, dels för att jag klivit upp så tidigt varje dag i veckan och dels för att jag sov på extrasängen och den var inte jätteskön om jag ska vara ärlig och den var lite liten för mig. Jag sover alltid på mage med ett ben uppdraget så jag behöver minst 1.20 meters säng. Meen iallafall så gick vi ner och åt hotellfrukost. Hotellfrukost är liite överskattat kanske för det är inte jättegott hehe. Sen åkte vi ut på ersboda för mamma skulle köpa en matta på rusta hehe. Sen for vi tillbaka till city igen och shoppade lite till. Tyvärr tappade jag bort det jag shoppade på söndagen, jag har glömt påsen någonstans. Så om någon umeå-bo hittar min påse med en kofta och ett läppglans i kan ni gärna posta den till mig. När det var lunchdags åt vi lunch i den nya gallerian, där borde ni verkligen äta för det är ett stort ställe med olika matställen man kan välja på och sen kan alla sitta samlade ändå, även om man inte vill äta samma mat. om ni fattar hehe. SEN for vi på godishuset och sen åkte vi hemåt. När vi var hemma höll jag på dö. Har aldrig haft så ont i magen, kunde inte ens röra mig typ så jag la mig i sängen direkt jag kom hem och orkade inte ens titta på min telefon :'( Vet inte vad det kan vara... kanske fick min mage en kolhydrats-chock eller så fick jag missfall eller så har jag blindtarmsinfektion. Är ialalfall hemma idag för har knappt sovit och har fortfarande ont :'(

JAJA jag kan visa lite pics. Tyvärr är det inte så många roliga pics eftersom ingen av oss gillar att vara med på bild, så det är mest mat-pics men det kan väll också vara kul hehe :D


Lunchpaus i shoppingen! En god macke med en äcklig sallad som ingen av oss rörde hehe. Det var t.ex. en apelsin med brun olje-sås på.. euuuw



Man kan ju inte åka på en shoppingweekend utan att fika. Vi köpte två goda kakor och en äcklig kaka




Lillsnippan i staden



Shoppishoppi. Skådar ni en påse från angelica blicks kollektion för bikbok? Ni skådar rätt


Hotellrummet och våran utsikt från sjunde våningen


Middag på allstar!


PÅ BIO


Hotellfrukost

 
Bilfärden hem med godis från godishuset hihi

Shoppingen visar jag i ett annat inlägg så kika in senare kompisar<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback