Skinny is not sexy, health is

hej jag lever faktiskt, har bara tagit lite paus. Igårkväll var jag med mina emmor och köpte kulglass på ainas, sen såg jag en movie med mamma och pappa. En söndag som får 10 av 10. Idag trodde jag att det skulle bli en av dom värsta dagarna i mitt liv eftersom jag skulle jobba 8-8, alltså ett sånt där förbannat arbetspass som jag ibland har. Blev överlycklig när jag satt på jobbet med magont och illamående och min boss sa att jag fick fara redan kl 12. En av dom bästa sakerna som hänt i mitt liv.
 
Så idag har jag chillat i den underbara solen & sen faktiskt tagit en löptur. Jag, den lataste människan i världen. Det är ju faktiskt riktigt skönt när man väl springer men att ta sig ut.. och i början... fy fasen. Men nu har jag börjat en ny livsstil. När man till och med far in på akuten pga magproblem så kanske jag ska ta det som ett wake-up-call. Det var ju ingen blindtarm utan det är förmodligen självförvållat. Så idag började nya livet, minns inte sist jag åt såhär många måltider på en dag. Har dessutom nyss ätit kvällsfika, något som varit strängt förbjudet i mitt liv. Men nu ska jag prova den här livsstilen med lite mer mat och lite mer träning. Jag kommer säkert gå upp i vikt men muskler väger ju mer än fett så man bör ej stirra sig blind på vågens siffror.
 
Det sista citatet är så jävla sant (tyvärr hehe) Skulle aldrig visa mig i bikini i nuläget, var nästan snyggare när jag var fet hehe. Men som tur är så är det inget som inte går att ändra på, behövs bara lite motivation. Men jag vet att jag klarar det. Klarade jag att gå ner 40 kg borde jag väl kunna fixa en lite hälsosammare livsstil hehe
 
Annars så har jag panik över mitt hår, det är inte vad det en gång var. Bara att hålla ut till nästa fredag då jag har tid hos frissan.
 
Nu ska jag se morgan och ola-conny på teven och sen städa undan. Imorgon jobbar jag 8-8 på riktigt... och jag har 0 blogg-lust så vi hörs när vi hörs. Ta det lungt katter
 
 
Två från idag, DELICIOUS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback