andra advent

Nu är det andra advent och andra ljuset är tänt, i våra hus är det - advent. Jag älskar alla låtar man sjöng i luciatåget. Om jag fick spola tillbaka tiden till ett speciellt ögonblick i mitt liv är det nog när man sjöng i luciatåget på skolan. Absolut mysigaste och bästa som finns. Eller så skulle jag spola tillbaka tiden när jag fick 14tusen för ett ärr på rumpan, skulle behöva dom pengarna nu.

Iallafall - idag är det redan andra advent, helvete så fort det går. Jag har iallafall klivit upp och jobbat, vad annars?? Som tur var fick jag sluta tidigare :D Då följde jag mamma på julmarknad. Det var.. sådär.. Kanske inte riktigt vad vi väntat oss. Enligt mig var det för mycket folk, jag får klaustrofobi när någon okänd är i min zon. Dessutom var det för mycket gamla människor såkallade pensionärer, inte mitt favoritfolk om man säger så. Nej skoja förlåt mig om det är någon pensionär som läser min blogg. Är det förresten det??? :D Det hade varit jättekul. Jag känner bara en pensionär , det är min mormor. Hon kan tyvärr inte med någon teknisk apparat utan hon gillar mer att sticka och spela canasta. Det är ett kortspel , tror jag. Någon som inte heller föll mig i smaken på julmarknaden var att allt var hemgjort eller hemlagat , sånt är jag allergisk mot. Jag gillar mer "sånt som är gjort i fabrik av barnarbetare" som min mor sa till mig.

Så vi blev inte långvariga på den där marknaden. Istället for vi in till centrum, där hör jag hemma lite bättre. Vi kikade lite här och var och försökte även hitta en vinterjacka till mig. Det gick inte så bra. Hittade ingen fin och om jag hade gjort det hade jag inte haft råd att köpa den tyvärr. Har googlat här hemma nu på jackor och den enda jag vill ha kostar ca 4000 kr. När fan blev det såhär dyrt att leva?? När jag var liten var det jättebilligt

Ikväll har jag bara tagit det lugnt och försökt ladda upp inför nya arbetsveckan. Har sett solsidan och äkta människor, jag älskar svenska serier. Nu hade jag tänkt sova för klockan är fan i mig mycket. Lika bra att jag försöker somna innan fanny kommer hem för då kommer jag inte kunna somna. Ni kan ju gissa vem som fick nitlotten när det gäller boendet.... jag har liksom ingen dörr. Jag hör direkt någon blinkar med sitt ögonlock, typ. Vill tillbaka till mina TVÅ gamla rum, fast jag hade fula tapeter. Inte nog med att jag inte har någon dörr. Jag har en tant utanför mitt fönster, en pensionär-tant. Hon sitter där varenda gång jag tittar ut och jag tror hon sett mina tissar 13 gånger nu. Det är alltså inte något jag velat visa henne utan jag är helt enkelt inte vad vid att ha en granne.

En outfit från när jag var på Nordpolen

Nä nu måste jag sova på riktigt. Imorgon är det jobb igen och jag slutar som vanligt vid typ 7, 8 9 10 eller kanske 12. Sen vill jag gärna på solariet, behöver lite D-vitamin och lite mer cancer-födelsemärken. Jag har utseende-kris och är blek, tjock & skallig. Har panik och vill gömma mig i en säck. Men därför blir det kanske lite bättre om jag tar en omgång i solariet och på onsdag ska jag köpa ny frilla fy fan så skönt. P.s. Börja aldrig med löshår om ni vill ha en stadig ekonomi

Om ni orkade läsa det här ska ni få en julklapp, godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback