ettår sedan olyckan



Något som är viktigt att uppmärksamma här i bloggen är att det är ettårsjubeluem för min ansiktsskada. Jag skriver om detta för att påminna er unga om hur farligt det är med alkohol.

Såhär gick det till: Jag var på kalas, jag var väldigt taggad för det hade kommit något nytt till stan som kallades för "toxic" i folkmun. Jag råkade hälla i mig lite för mycket av den farliga drycken alkohol. Jag blev såkallat full. Vid ett tillfälle skulle jag knyta min sko men hade inte balansen med mig så jag ramlade på mitt ansikte. Är man full är det ofta man inte känner smärta lika bra så jag ställde mig i kön och hoppades få komma in men vakterna släppte inte in mig pga det rann blod från min läpp och jag var helt sinnesförvirrad. Något jag fick skämmas för en lång tid efteråt

Denna händelse försökte jag dölja för samhället på bästa sätt. Jag bodde med Emma i hennes brors lägenhet för tillfället så jag försökte dölja det för min familj så länge det gick. I skolan hade jag "ramlat med cykeln". Och på klassfotot var jag ej närvarande. Tur att jag vuxit upp till en mogen kvinna som kan hantera alkohol




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback