Sagan om pälsarna

 
Nu ska jag berätta en saga för er. En saga om min nya pälsjacka. Det började såhär: Idag var jag på stan. Jag provade först en pälsis på H&M som jag köpte men som jag ändå inte kände mig 100% med. Jag gick vidare mot Citykompaniet i Skellefteå Centrum. Där provade jag en pälsjacka på veromoda, som jag redan provat än gång och den kändes inte heller helt 100. Sen styrde jag kosan mot BIKBOK där det första jag såg var en ny och fin päls som hängde framför min ögonlob. Tyvärr var M den minsta storleken men jag provade den endå. Den hade känts 100, som en hand i handske, ifall den hade varit i en mindre storlek. Jag hängde av den och tänkte att jag skulle fundera på det ändå.

När jag kom hem tänkte jag att jag nog ska lämna tillbaka H&Mjackan. Men innan tänkte jag fråga om fanny inte ville ha den istället. Då sa hon ja kanske och att mamma var på väg hem med BIKBOKjackan i storlek S!! Fanny hade varit där tidigare under dagen och hängt undan den. Hon hade också kollat på H&Mjackan och ångrade att hon inte hade lagt av den.

Så sagan slutade med att fanny tog H&Mjackan och jag tog jackan från BIKBOK. Två jätteglada systrar med nya svarta pälsar. Snipp snapp slut så var sagan slut.
 

P.s. vet att ni röstade på hmjackan, men ni ska få se bättre bilder på jackan imorrn när jag har den på mig!! då kommer ni tycka jag gjorde rätt val

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback