min familj

 
Titta vad min mor bjöd på middag igår! En ceasarsallad med kyckling, bacon, romansallad (heter det så?? är den gjord av romer aka. zigenare??) ägg, brieost och vanligost och tomat och en ceasardressing. Mamma är väldigt bra på laga mat, tyvärr så har ju jag tagit efter pappa och han har inte lika goda sidor i köket.

 
Och här har vi min familj! Pappa Kent W, Mamma Anna-Karin.L och lillasyster Fanny (faannnylindahl.blogg.se/) . Som ni ser MÅSTE man ha rutig skjorta i våran familj eftersom vi bor på en bondgård och bönder har ju alltid rutig skjorta. Pappa har matchat den rutiga skjortan med sina favoritsandaler som han även väljer att använda inomhus.

Älskar min familj oftast när vi har kul och är vänner, annars har vi en del små intriger i familjen som kan väcka aggresivitet och ett tredje världskrig, detta är ungefär vad vi bråkar om:

  • Fetaost. Hur många gånger i veckan ska man få äta fetaost? Vem ska få äta fetaost? Och hur stor ska en normal fetaost-bit vara? Detta är ett stort problem i familjen. Den enda lösningen jag kan komma på är att vi på något sätt måste få tillgång till mer pengar så vi har råd att köpa fetaost ooch slipper bråka.

  • Badlakan. Man måste hålla sig till ett badlakan i familjen Lindahl/Wåhlberg men inte många klarar av det. Alla tar nya hela tiden (oftast jag). Det är även ett problem att veta vems badlakan som är vems och det kan sluta i kaos.

  • Sprit. Alkohol är något det ofta finns aggretionsrelaterade problem runt ikring. Antingen har någon druckit för mycket, eller för lite. (skoja) Men det vanligaste är att någon har snott sprit av någon annan. Här är det oftast min lillasyster som är boven, men även jag eller att pappa tagit ur mammas Baileys.

  • Stekpannan. Det är ett jävla tjat om att stekpannan ska diskas och oftast och nästan alltid är det jag som inte diskat den. Men om det någon gång skulle vara någon annan som inte diskat den när jag ska använda den blir jag förbannad på riktigt.

  • Pappas motorcykel. Alla tjatar på att han ska sälja skiten när han ändå aldrig kör den så vi kan köpa något annat kul för pengarna, t.ex. fetaost.


  • Handfatet. Jag och fanny är lite vilda när vi tvättar bort sminket så oftast är handfatet helt svart. Det här ska vi turas om att tvätta och det går inte alltid så bra då vi alltid skyller på att det är den andres tur. Detta leder till en massa tjat från föräldrar

Detta är väll ungefär vad det bråkas om, fast det finns mycket mer som är riktat endast mot mig. T.ex. : Min bilkörning, både att jag kör för mycket och för fort och vilt osv osv. Mina redbull-inköp, min saftförbrukning, att jag  lämnar kläder på soffan (!!!!!!!) hör ni hur det låter. Är det någon mer ungdom som inte får ha ETT KLÄDSPLAGG PÅ SIN SOFFA KAN NI KOMMENTERA. Annars räknar jag som att jag är den enda och att jag har en sträng familj. För nuvarande har jag typ alla mina kläder i klädkammaren för mamma låser in dom om dom ligger framme. Jag hade ju kunnat ta bort dom från soffan men jag hinner aldrig, för oftast byter jag outfits ända ut i sista sekunden och jag vet inget värre än att komma sent till nåt. Så då lämnar jag hellre kläder framme och är i tid. Fast dagen efter hade jag ju kunnat plocka bort dom men då orkar jag inte. Jag är ändå aldrig hemma så jag  mår inte så dåligt över att det är stökigt. Förlåt familjen jag ska försöka bättra mig.. OM jag får en walk in closet + omtapetsering i mitt rum med rosablommig tapet från rusta.......


Nu får det här inlägget vara slut 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback