omelett

Fick en kommentar om att jag skulle visa receptet på min omelett! Himla kul att nån kommenterar bloggjäveln. Iallafall så är det klart att ni ska få receptet på älsklingen, det är jävligt enkelt.

1. Blanda två ägg + typ 2 msk grädde (tror det är så, jag brukar bara hälla) eller mjölk om man vill ha det istället, men det innehåller ju mer kolhydrater. Sen häller ni på salt + pepper och vispar!

2. Släng i allt ni vill ha i omeletten, jag brukar oftast ha skinka, tomater och champinjoner! mmmm

3. Smält smör i en stekpanna och när det är smält häller ni i omelettsmeten. Sen sänker man värmen till halva. Alltså om ni har upp till 12 ska man ha på 6an, stog det på internet när jag kollade iallafall. Fast jag brukar ha typ 7an eller 8an.

4. Lägg på ostskivor, SNÅLA EJ!!!!!!!

Och såhär blir min omelett när den är färdig:

Egentligen ska man ju vika ihop den fint så man inte ser innehållet men det orkar jag aldrig. Hoppas ni gillar omelett för det gör jag. Fast första gångerna jag åt det fick jag kväljningar, nu älskar jag det och kan äta det every single day utan att bli less!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback