Maria Wern


Nu har jag äntligen gjort en fasjävel. Nu ska jag strejka och inte se big brother. Inget big brother utan Rodney för i helvete! Är så jävla ledsen. Istället ska jag se Maria Wern. Jag fattar inte att jag inte hittat dom här filmerna förut. Jag älskar Beck och Wallander men det här slår fan det alltså!

Lite fakta:

Maria Wern är en svensk dramaserie från 2010. Serien sänds i fyra avsnitt. De två första bygger på Anna Jansons bok Stum sitter guden, de sista två på boken Alla de stillsamma döda. 

De fyra nya filmerna är en uppföljare till dramat Främmande fågel som TV4 sände under hösten 2008. Maria Wern utspelar sig på Gotland med Eva Röse i huvudrollen som kriminalkommissarie Maria Wern.

Förra gången, i serien Främmande fågel, slog fågelinfluensan till mot Gotland. Den här gången ansvarar Maria Wern för utredningen av ett bestialiskt ritualmord där spåren leder henne och hennes team tillbaks till asatron och den fornnordiska mytologin. Och inte nog med det, en kvinna hör av sig och anmäler sin man, en framgångsrik advokat i Visby, som mystiskt försvunnen samtidigt som en minkfarmare hör av sig om hot och trakasserier på sin gård. Efterforskningarna leder Maria in i en härva av oanade kopplingar och en minst sagt komplex motivbild.


Det blev mycket fakta för jag kopierade rakt av. Efter detta ska jag sova iallafall, godnatt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback