shamballa armband

Armbandet i mitten i förra inlägget är ett shamballa-armband. Mamma köpte det i barca och nu vill jag ha fler, det är ju snyggast om man har flera stycken på armen. Egentligen är det typ ett armband för buddhister hehe, läs detta:

"Ordet Shamballa kommer från gamla tibetanska och buddhistiska traditioner. Även stavat Shambhala eller Shambala, var Shamballa känd som en mytisk rike gömd någonstans i Inre Asien som sades sammanfattar begreppet rena landet. Det var en plats där den fysiska och geografiska inte spelade någon roll, endast andliga och visionära koncept. Av den anledningen representerar Shamballa armband högt personliga, gamla symboler som karma, inre frid, lugn och lycka. Många har börjat använda dem under yoga session, kampsport praktik och meditation, men de flesta använder dem som ett sätt att uttrycka sin personliga andlighet.."

Jag använder det inte för att uttrycka min personliga andlighet utan jag tycker det är snyggt. En massa kändisar har sett med dom här armbanden, typ Kardashians, Justin Bieber, Jay Z, Karl Lagerfeld, Jennifer Aniston OSV!! Fast deras är ju lite lyxigare med äkta diamanter osv.. det har jag inte råd med.. ÄNNU!!



Visst fan är dom fina? Dom med döskallar kanske inte är så traditionella hehe men jäävligt balla var dom! Jag ska typ kolla ebay eller åka till barca och köpa fler

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback